Částečná pomoc pro Jaroměř
Stavbaři na 22,4 kilometru dlouhém úseku vybudovali 28 mostů, čtyři mimoúrovňové křižovatky a deset protihlukových stěn o celkové délce téměř osmi kilometrů. Mimoúrovňová křižovatka Plotiště u Hradce Králové, na kterou se v budoucnu napojí dálnice D35, patří k největším v Česku.
Dálnice nyní končí na 113. kilometru u Hořenic severně od Jaroměře. Navazuje na ni silnice I/37 směrem na Trutnov. Z dvanáctitisícové obce dálnice odvede jen auta směřující k Trutnovu. Silný provoz ve směru na Náchod povede až do dokončení stavby severního obchvatu stále přes centrum města.
ŘSD připravuje stavbu pokračování dálnice v délce 41 kilometrů od Jaroměře do Trutnova a dál na česko-polskou hranici v Královci. „Důležité je nyní dálnici D11 dostavět až na hranice. Na stavbu mezi Trutnovem a státní hranicí již probíhají výkupy pozemků, se zahájením výstavby počítáme v roce 2023. Na úsek mezi Jaroměří a Trutnovem jsme aktuálně získali územní rozhodnutí a chystáme se tedy zahájit majetkoprávní přípravu,“ uvedl Mátl.
Na polské straně se už pokládá asfalt
Poláci jsou se stavbu své dálnice S3 výrazně dál než česká strana, na komunikaci u hranic už silničáři pokládají asfalt. ŘSD míní, že celá dálnice D11 až na hranice by mohla být hotová v roce 2027.
D11 z Prahy do Hradce Králové a na hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a celkem bude mít 154 kilometrů. Od roku 2017 dálnice končila na jihozápadním okraji Hradce Králové.
Ve středu silničáři v regionu otevřeli třináctikilometrový úsek dálnice D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy v Pardubickém kraji. Úsek se u Opatovic napojuje na D11 a na trase mezi Prahou a Moravou umožňuje úplně minout Hradec Králové.
zdroj: ČT24 Zprávy