Podle Kettnera by se situace měla nyní ve školách řešit obdobně jako mimo pandemické stavy, kdy přijde dítě s příznaky nemoci do školy a učitel případně zavolá rodiče, ať si ho přijdou vyzvednout.
Současné testování ve školách má ale podle předsedy zdravotního výboru a člena školského výboru Svobody smysl. „Čekat na příznaky, to byste prošvihl hodně chorob. Ten kolektiv je uzavřený, velmi těsný,“ konstatoval.
Karantény
Za větší problém považuje Svoboda hybridní výuku. „Ta pětidenní karanténa je to, co to velmi významným způsobem řeší,“ podotkl.
Také bývalá ministryně školství Kateřina Valchová (ČSSD) souhlasí s tím, aby se testování ve školách v následujících dnech výrazně neměnilo. Podporuje, aby ředitelé rozhodovali o výuce ve svých školách sami. „A co nejrychleji dali našim ředitelům škol větší šanci reagovat na vir a jeho prostupnost populací právě novými kompetencemi,“ dodala.
Zároveň vítá podobně jako Svoboda, že se zkrátila karanténa. „To, co drtí naše školy, je hybridní výuka. Není to dobře nastaveno a není to cesta. Věřím, že Senát co nejrychleji nová pravidla schválí,“ sdělila exministryně.
Zvýšení pravomocí ředitelů škol podporuje i Kettner. Podle něj se na tom shodnou zástupci všech politických stran ve sněmovně. „Hybridní výuka je totiž opravdu katastrofa. Pokud by ředitelé už tuto pravomoc měli, tak by uměli v řádu hodin plynuje přejít na on-line výuku. Neříkám, že je všespásná, ale je rozhodně kvalitnější než ta hybridní,“ myslí si Kettner. Stejně jako on, tak i Svoboda a Valachová věří, že ředitelé škol budou vědět, jak s novými kompetencemi naložit.
zdroj: ČT24 Zprávy