Stavbu trolejového vedení pro linku zajišťuje pro pražský dopravní podnik za 283,7 milionu korun sdružení firem Elektrizace Praha a OHLA ŽS. Výstavba trati by měla trvat asi deset měsíců, v říjnu by podle odhadů DPP měla být uvedena do zkušebního provozu. Podnik při ní využije již vybudované, asi kilometr dlouhé vedení v Prosecké ulici. Nové vedení vznikne mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice, jak už dříve zástupci DPP avizovali.
Vozy budou z trolejí napájeny asi polovinu trati, zbytek pojedou na baterii. Podle technického ředitele DPP – Povrch Jana Šurovského přináší doplnění baterií do trolejbusů nejudržitelnější formu elektromobility pro města typu Praha. Podobně se vyjádřil i Schreinherr. Podle něj budou bezemisní trolejbusy šetrnější k životnímu prostředí a zajistí plynulejší a tišší jízdu v porovnání s autobusovou dopravou.
Provoz na lince budou zajišťovat nová vozidla. DPP vypsal v roce 2021 veřejnou zakázku na dodávku patnácti kloubových bateriových trolejbusů. Vítěz tendru by měl být podle Schreinherra známý v následujících dnech. Podle Šurovského ovlivní dodávka vozů termín zahájení provozu nové linky 58.
V lokalitě jezdily trolejbusy od roku 1952 do roku 1965, informoval Šurovský. Tehdejší trať začínala v zastávce U Kříže a vedla Proseckou ulicí přes Krocínku k nádraží v Čakovicích. Sloužila především k přepravě dělníků do továren. Od roku 2018 byla linka s číslem 58, spojující Palmovku a Letňany, ve zkušebním provozu. Většinu trasy vůz poháněly baterie.
Plán dalších tratí
Hlavní město spolu s DPP chystá elektrifikaci také dalších tras. Náměstek primátora Petr Hlubuček (STAN) uvedl, že do roku 2030 by mělo být alespoň 75 procent vozového parku autobusů DPP nahrazeno bezemisními elektrobusy, bateriovými trolejbusy a nízkoemisními autobusy.
Trolejbusy by měly jezdit například na lince 119 na letiště v Ruzyni. Podle předsedy představenstva a generálního ředitele DPP Petra Witowského se nyní soutěží dodavatel vozů pro zajištění provozu na trati. Elektřinou poháněné vozy by měly jezdit i na linkách 131, 134, 137, 176 a 191.
Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972.
zdroj: ČT24 Zprávy